The Dismissal of the Lictors
Gustav Adolf Müller (1694–1767)
after
Sir Peter Paul Rubens (1577–1640)
1759
this site may contain automatically translated text- Material/technique
- engraving printed in colours "à la poupée", coloured
- Measurements
- 489 × 584 mm
- Acquisition
- acquired in 2004 by Prince Hans-Adam II von und zu Liechtenstein
- Artists/makers/authors
- Gustav Adolf Müller
- after Sir Peter Paul Rubens
- Inventory number
- GR 2236
- Provenance
- before 2004 Collection Friedrich Kryza-Gersch, Graz; acquired in 2004 by Prince Hans-Adam II von und zu Liechtenstein from Dolores and Rudolf Kummer-Janóska, Graz
- Iconography
- Decius Mus
Paul Kristeller, Kupferstich und Holzschnitt in vier Jahrhunderten, Berlin 1905, S. 511
N. Gramaccini u. H.J. Meier, Die Kunst der Interpretation. Französische Reproduktionsgrafik von 1684 bis 1792, München-Berlin 2003, S. 13
Ausst.-Kat. Vorbild Rubens, Johann Kräftner (Hg.), Liechtenstein Museum, Wien 5.12.2004–27.2.2005, erschienen München–Berlin–London–New York 2004, S. 96, Abb. 102, Kat. 34
Ausst.-Kat. Der Fürst als Sammler. Neuerwerbungen unter Hans-Adam II. von und zu Liechtenstein, Johann Kräftner (Hg.), Liechtenstein Museum, Wien 12.2.2010–24.8.2010, erschienen Wien 2010, Abb. S. 259
Ausst.-Kat. Masterworks from the Collections of the Prince of Liechtenstein, Johann Kräftner (Hg.), The National Art Center, Tokyo 3.10.2012–23.12.2012; The Museum of Art, Kochi 5.1.2013–7.3.2013; Municipal Museum of Art, Kyoto 19.3.2013–9.6.2013, erschienen Tokyo 2012
Ausst.-Kat. Rubens, Van Dyck and the Flemish School of Painting. Masterpieces from the Collections of the Prince of Liechtenstein (Book Series for the National Museum of China International Exchange), Lu Zhangshen (Hg.), National Museum of China, Beijing 5.11.2013–15.2.2014, erschienen Beijing 2013, S. 95, 104, Abb. 104, Kat. 35
Ausst.-Kat. Rubens, Van Dyck and the Flemish School of Painting. Masterpieces from the Collections of the Prince of Liechtenstein, Shi Dawei (Hg.), China Art Museum, Shanghai 12.3.2014–2.6.2014, erschienen Shanghai 2014, S. 151, S. 160, Kat.-Nr. 35
Ausst.-Kat. Liechtenstein. Die Fürstlichen Sammlungen, Regula Berger, Matthias Frehner und Rainer Lawicki (Hg.), Kunstmuseum, Bern 12.11.2016–19.3.2017, erschienen München 2016, S. 137, 141, Kat.-Nr. 76
N. Gramaccini u. H.J. Meier, Die Kunst der Interpretation. Französische Reproduktionsgrafik von 1684 bis 1792, München-Berlin 2003, S. 13
Ausst.-Kat. Vorbild Rubens, Johann Kräftner (Hg.), Liechtenstein Museum, Wien 5.12.2004–27.2.2005, erschienen München–Berlin–London–New York 2004, S. 96, Abb. 102, Kat. 34
Ausst.-Kat. Der Fürst als Sammler. Neuerwerbungen unter Hans-Adam II. von und zu Liechtenstein, Johann Kräftner (Hg.), Liechtenstein Museum, Wien 12.2.2010–24.8.2010, erschienen Wien 2010, Abb. S. 259
Ausst.-Kat. Masterworks from the Collections of the Prince of Liechtenstein, Johann Kräftner (Hg.), The National Art Center, Tokyo 3.10.2012–23.12.2012; The Museum of Art, Kochi 5.1.2013–7.3.2013; Municipal Museum of Art, Kyoto 19.3.2013–9.6.2013, erschienen Tokyo 2012
Ausst.-Kat. Rubens, Van Dyck and the Flemish School of Painting. Masterpieces from the Collections of the Prince of Liechtenstein (Book Series for the National Museum of China International Exchange), Lu Zhangshen (Hg.), National Museum of China, Beijing 5.11.2013–15.2.2014, erschienen Beijing 2013, S. 95, 104, Abb. 104, Kat. 35
Ausst.-Kat. Rubens, Van Dyck and the Flemish School of Painting. Masterpieces from the Collections of the Prince of Liechtenstein, Shi Dawei (Hg.), China Art Museum, Shanghai 12.3.2014–2.6.2014, erschienen Shanghai 2014, S. 151, S. 160, Kat.-Nr. 35
Ausst.-Kat. Liechtenstein. Die Fürstlichen Sammlungen, Regula Berger, Matthias Frehner und Rainer Lawicki (Hg.), Kunstmuseum, Bern 12.11.2016–19.3.2017, erschienen München 2016, S. 137, 141, Kat.-Nr. 76
notification text
notification text