Liechtenstein Collections Logo
DE
existing user
forgot password?
REGISTER
Your benefits
  • Save artworks as favourites
  • Create, edit and print your favourites lists
  • Art
    • Collections
    • The Collections Online
    • Publications
    • News
  • Presentation
    • Presentation
    • Permanent Presentation
    • Special Exhibitions
    • Loans
  • History
    • History of the Family and the Collections
    • The Princely House
    • Garden Palace
    • City Palace
  • Art
    • Collections
    • The Collections Online
    • Publications
    • News
  • Presentation
    • Presentation
    • Permanent Presentation
    • Special Exhibitions
    • Loans
  • History
    • History of the Family and the Collections
    • The Princely House
    • Garden Palace
    • City Palace

Save search query

Please log in to mark objects as favourites.
Canal View with the Ponte delle Guglie, the Palazzo Labia and the Campanile of San Geremia   Antonio Canal, called Canaletto (1697–1768)

Canal View with the Ponte delle Guglie, the Palazzo Labia and the Campanile of San Geremia

Antonio Canal, called Canaletto (1697–1768)

1734/42

this site may contain automatically translated text
Ansicht der Mündung des Canale di Cannaregio in den Canal Grande mit dem Palazzo Labia, dem Campanile von S. Geremia und der Ponte delle Guglie
Material/technique
oil on canvas
Measurements
46 × 63 cm
Acquisition
reacquired in 2007 by Prince Hans-Adam II von und zu Liechtenstein
Artists/makers/authors
Antonio Canal, called Canaletto
Detailed information
Inventory number
GE 2435
Provenance
presumably acquired in 1780 by the artist Prince Joseph Wenzel I von Liechtenstein; mentioned in 1780 in the gallery catalogue "Description des Tableaux, et des Piéces de Sculpture, ..." by Johann Dallinger von Dalling d. Ä.; 1956 Galerie Sanct Lucas, Vienna; private property, Rome; reacquired in 1956 by Prince Hans-Adamn II von und zu Liechtenstein Establishment, Vaduz
Place depicted
Venice
Iconography
Veduta
Literature
Johann Dallinger von Dalling, Description des Tableaux, et des Piéces de Sculpture, que renferme la Gallerie de son Altesse François Joseph Chef et Prince Regnant de la Maison de Liechtenstein, Vienne 1780, S. 74, Kat. 195-206

Jacob von Falke, Katalog der fürstlich Liechtensteinischen Bilder-Galerie im Gartenpalais der Rossau zu Wien, Wien 1873 , S. 35, Kat. 283

Jacob von Falke, Katalog der fürstlich Liechtensteinischen Bilder-Galerie im Gartenpalais der Rossau zu Wien, Wien 1885, S. 29, Kat. 196

G. Ferrari, I due Canaletto: Antonio Canal, Bernardo Bellotto, pittori, Turin 1914, S. 18, Abb. Taf. 19

Adolf Kronfeld, Führer durch die Fürstlich Liechtensteinsche Gemäldegalerie in Wien, 3. Aufl., Wien 1931, S. 63, Kat. 196

R. Mesuret, Pietro Bellotto, un veneziano di Tolosa, in: Arte Veneta 1952, S. 171, Kat. Anm. 5

J.G. Links, Canaletto: Giovanni Antonio Canal 1697-1768, Bd. 1, Oxford 1962, S. 112, Anm. 3, Abb. 51, Kat. 252

J. G. Links, Canaletto: Giovanni Antonio Canal 1697-1768, Bd. 2, Bd. Bd. 2, Oxford 1962, Kat. 60, 91, 251(e), 252

L. Puppi, L'opera completa del Canaletto, Mailand 1968, S. 95, Kat. 64c

M. Levey, Catalogue of the National Gallery: The Seventeenth and Eighteenth Italian Schools, London 1971, S. 43-44, Anm. 11

O. Millar, The Queen's Gallery Catalogue: The Seventeenth and Eighteenth Century Italian Schools, London 1980, Kat. 16

J.G. Links, Canaletto: The Complete Paintings, London 1981, S. 30, Kat. 81

Alessandro Bettagno, In margine a una Mostra, Urbino 1983, S. 224

André Corboz, Canaletto: una Venezia immaginaria, Bd. II, Bd. Bd. II, Mailand 1985, S. 570, Kat. P25

M. Levey, The Later Italian Pictures in the Collection of Her Majesty the Queen, 2. Aufl., Cambridge 1991, S. 32, Kat. 393

L. Salerno, I pittori di vedute in Italia (1580-1830), Rom 1991, S. 217

B. A. Kowalczyk, Ausst.-Kat. Canaletto: Il trionfo della veduta, Mailand 2005, S. 120, Kat. 25

Ausst.-Kat. Der Blick in die Ferne. Landschaftsmalerei aus den Sammlungen des Fürsten von und zu Liechtenstein. 15. bis 19. Jahrhundert, Johann Kräftner, Alexandra Hanzl, Kathrine Klopf-Weiss, Liechtenstein Museum (Hg.), Kunstmuseum, Luzern, 9.8.2008–5.10.2008, erschienen Wien 2008, S. 156, Abb. S. 134-135, Kat. 57

Ausst.-Kat. Der Fürst als Sammler. Neuerwerbungen unter Hans-Adam II. von und zu Liechtenstein, Johann Kräftner (Hg.), Liechtenstein Museum, Wien 12.2.2010–24.8.2010, erschienen Wien 2010, S. 70–71, Kat.-Nr. 24, Abb. S. 218

Ausst.-Kat. I Tesori del Principe / Princely Treasures / Les Tresors du Prince. Capolavori delle Collezioni del Principe del Liechtenstein, Johann Kräftner, Gabriele Accornero (Hg.), Forte di Bard, Bard 9.12.2011–31.5.2012, erschienen Bard 2011, S. 144, Abb. 145

Ausst.-Kat. Canaletto à Venise, Irina Artemieva, Dario Maran, Annalisa Perissa Torrini, Lionello Puppi, Francis Russell, Annalisa Scarpa (Hg.), Fondation Dina Vierny - Musée Maillol, Paris 19.09.2012–10.02.2013, erschienen Paris 2012, S. 110–111, Kat.-Nr. 25

Johann Kräftner, Die Schätze der Liechtenstein. Paläste, Gemälde, Skulpturen, Wien 2013, Abb. S. 250

Johann Kräftner, The Treasures of the Liechtensteins. Palaces, Paintings, Sculptures, Vienna 2013

Ausst.-Kat. Rubens and Other Masters. Paintings, Sculptures and Objects of the Prince of Liechtenstein, National Museum of Korea, Seoul 12.12.2015–10.4.2016, erschienen Seoul 2015, S. 222, Kat.-Nr. 24

Ausst.-Kat. Canaletto. Rome, Londres, Venise, Caumont Centre d'Art, Claude Pommereau (Hg.), Caumont centre d’art, Aix-en-Provence 6.5.2015–13.9.2015, erschienen Issey-les-Moulineaux 2015, S. 22–23

Caumont Centre d’Art, Raphaëlle Roux (Hg.), Canaletto. Rome – London – Venice (Connaissance des arts, Hors série, 670), Paris [2015], Abb. S. 34

Ausst.-Kat. Canaletto. Rome, Londres, Venise. Le triomphe de la lumière
, Bożena Anna Kowalczyk (Hg.), Centre d'Art de l'Hôtel de Caumont, Aix-en-Provence 6.5.2015–13.9.2015, erschienen Bruxelles 2015, S. 88–89, 207, Kat.-Nr. 12

Herbert Haupt, Ein Herr von Stand und Würde. Fürst Johann Adam Andreas von Liechtenstein (1657–1712), Johann Kräftner (Hg.), Wien 2016, Abb. S. 24

Ausst.-Kat. Liechtenstein. Die Fürstlichen Sammlungen, Regula Berger, Matthias Frehner und Rainer Lawicki (Hg.), Kunstmuseum, Bern 12.11.2016–19.3.2017, erschienen München 2016, S. 268, 285, Kat.-Nr. 165

Ausst.-Kat. Von Rubens bis Makart. Die Fürstlichen Sammlungen Liechtenstein, Klaus Albrecht Schröder (Hg.), Albertina, Wien 16.2.2019–10.6.2019, erschienen Köln 2019, S. 241–242, Kat.-Nr. 66

Ausst.-Kat. From Rubens to Makart. LIECHTENSTEIN. The Princely Collections, Klaus Albrecht Schröder (Hg.), Albertina, Wien 16.2.2019–10.6.2019, erschienen Köln 2019, S. 241–242, Kat.-Nr. 66

Ausst.-Kat. Treuer Fürst. Joseph Wenzel I. von Liechtenstein und seine Kunst. Eine Ausstellung in der Reihe MÄRZ IM PALAIS im Gartenpalais Liechtenstein, Johann Kräftner, Katharina Leithner, Arthur Stögmann, Johann Kräftner (Hg.), Gartenpalais Liechtenstein, Wien 1.–31.3.2022, erschienen Wien 2023, S. 156–157, Kat.-Nr. 87

Discover more objects by

Antonio Canal, called Canaletto

show as search result
Der Markusplatz in Venedig vom Nordende der Piazzetta gegen Westen mit dem Campanile

St Mark's Square in Venice Looking West with the Campanile

before 1723

Der Markusplatz in Venedig vom Nordende der Piazzetta gegen Westen mit dem Campanile

St Mark's Square in Venice Looking West with the Campanile

before 1723

Das Forum Romanum, die Maxentiusbasilika und die Kirche Santa Francesca Romana

The Forum Romanum, the Basilica of Maxentius and the Church of Santa Francesca Romana

1753/54

Das Forum Romanum, die Maxentiusbasilika und die Kirche Santa Francesca Romana

The Forum Romanum, the Basilica of Maxentius and the Church of Santa Francesca Romana

1753/54

notification text

Download low-res image

Order high-res image

Download PDF

DOWNLOAD LOW-RES IMAGE

In accordance with our Open Content Policy, we provide free downloads of photos of artworks in the Princely Collections that are protected either by copyright and/or ancillary protection law in limited sizes for non-commercial use. Our Conditions of Use for Photographs apply.

We would appreciate a specimen copy or a link to your use context, sent to [email protected].

DOWNLOAD
ORDER HIGH-RES IMAGE

Publishable, high-resolution digital image files are available of this piece for commercial use. The required rights can be obtained from Scala Archives Firenze. The terms and conditions of the Scala Group Spa apply. Use the link below to access the Acala Archives website.

TO SCALA ARCHIVES
Download PDF

Here you can download a PDF with information on the object.

Download PDF

new list

notification text

LIECHTENSTEIN. The Princely Collections, Vaduz–Vienna

Fürstliche Sammlungen Art Service GmbH
Fürstengasse 1
1090 Vienna, Austria

phone: +43 1 319 13 91–0
fax: +43 1 319 13 91–820
[email protected]

Visit us at

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram

Sponsor of the Princely Collections

Logo LGT
  • Contact
  • Newsletter
  • Press
  • TEAM
  • Terms of Use
  • Privacy
  • Imprint