Allegory of the Struggle between Good and Evil
Italy, 1st third of the 17th century
1st third of the 17th century
this site may contain automatically translated text- Material/technique
- Walnut, patinated
- Measurements
- 52 × 142 × 45 cm
- Acquisition
- acquired in 2004 by Prince Hans-Adam II von und zu Liechtenstein
- Artists/makers/authors
- Italy, 1st third of the 17th century
- Inventory number
- SK 919
- Provenance
-
before 2004 private collection; acquired in 2004 from the
Hofgalerie W. Hofstätter GmbH, Vienna
- Place of origin
- Italy
- Iconography
- Allegory/Personification
E. Neurdenburg, Die Bildhauer des 17. Jahrhunderts in den Niederlanden, Amsterdem 1948, S. 166 u. 169, Abb. 175
Ausst.-Kat. Giambologna 1529-1608. Ein Wendepunkt der europäischen Plastik, Charles Avery, Anthony Radcliffe (Hg.), Royal Scottish Museum, Edinburgh 19.8.1978–10.9.1978; Victoria and Albert Museum, London 5.10.1978–16.11.1978; Kunsthistorisches Museum Wien, Wien 2.12.1978–28.1.1979, erschienen Wien 1978
Ausst.-Kat. Der Fürst als Sammler. Neuerwerbungen unter Hans-Adam II. von und zu Liechtenstein, Johann Kräftner (Hg.), Liechtenstein Museum, Wien 12.2.2010–24.8.2010, erschienen Wien 2010, Abb. S. 269
Ausst.-Kat. Giambologna 1529-1608. Ein Wendepunkt der europäischen Plastik, Charles Avery, Anthony Radcliffe (Hg.), Royal Scottish Museum, Edinburgh 19.8.1978–10.9.1978; Victoria and Albert Museum, London 5.10.1978–16.11.1978; Kunsthistorisches Museum Wien, Wien 2.12.1978–28.1.1979, erschienen Wien 1978
Ausst.-Kat. Der Fürst als Sammler. Neuerwerbungen unter Hans-Adam II. von und zu Liechtenstein, Johann Kräftner (Hg.), Liechtenstein Museum, Wien 12.2.2010–24.8.2010, erschienen Wien 2010, Abb. S. 269
notification text
notification text